onsdag den 10. april 2019

Puttehøner

Jeg havde allerede bestemt at jeg lørdag den 6. april skulle til strikkecafe hos Garn10, det er altid så hyggeligt. Jeg har været der mange  siden november 2012.

Så skrev Helle på Facebook, at man kunne være med til at strikke Puttehøner for Røde Kors. Puttehønerne skulel gives til børn som trænger til en lille fugleven. Filcolana sponsorerede garn. Annette Danielsen har designet en strikket høne og Rachel Søgaard har designet en hæklet høne.

Jeg fik udleveret garn og opskrift og ideen er at man  halverer garnet og strikker en puttehøne og fylder den ud med resten af det halve nøgle. Smart tanke.

Det kunne jeg bare ikke nænne, så jeg fyldte ud med garnrester. Da mine udleverede kontrastgarn var brugt gik jeg i mine gemmer og fandt flere farver.

Nu har jeg strikket 4 skønne høner og har stadig lidt garn tilbage så det kan være at der kommer flere ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar