mandag den 22. april 2019

Påskestrik til de små

Op til påsken slog jeg op til Sanne Fjallands Classic, det er p. 3 og mange ens pinde , men indtagninger, så ind i mellem fik jeg brug for lidt distraktioner. Distraktioner og så inspiration af det garn jeg har liggende. F.eks denne fine romper, hvor jeg havde 74 gram liggende og det skulle lige være nok. Jeg brugte 70 gram - hyggeligt at rydde ud.
Lørdag op til påske var jeg til 60 års fødselsdag og jeg har mange jævnaldrende, som er interesseret i strik til kommende børnebørn. Hun så den lyserøde romper jeg tidligere havde lavet og viste stor interesse, så jeg lavede sådan en også
Det er et hygeligt strikketøj og de bliver bare så søde, så jeg hygger mig meget når jeg strikker dem og vælger knapper til dem.

Et par af Svends savlesmække er det også blevet til, de er jo så fine og brugb are - en af dem kom i barselspakken til en niece.

Jeg har strikket denne lille trøje i lysebrun Navia og til 60 års fødselsdagen fik den meget ros af en som skal være bedste til en lille pige. Hun vil gerne  have en i pigefarver, den er så lavet, så må vi se om det er noget for hende :-)
Og her kan man så se hvordan påskevejret var i påsken 2019.

Jeg er i gang med det første forstykke til Classic ;-)

2 kommentarer: