lørdag den 2. marts 2019

sailorbluse

På et tidspunkt strikkede jeg denne lille stashbuster, jeg havde lidt garn på lager, som jeg vejede. Jeg  søgte påRavelry efter opskrifter til lige præcis den mængde garn og så fandt jeg Wee Lima på Ravelry. Da jeg strikkede den synes jeg den lignede en lille sømandstrøje og at de små gyldne knapper klædte den.
Da så nogen i vennekredsen skulle have et barnebarn kiggede vi i gavekassen efter gode barselsgaver og der blev denne blandt andet udvalgt.

En aden i familien synes også den var fin og ville høre om hun kunne få en i str. 2 år. Jeg købte garn og gav en pris.

Det blev bragt videre og jeg hørte aldrig mere. Jeg havde alligevel lyst til at strikke blusen og fandt en opskrift i KlompeLompe - Strik året rundt. Modellen hedder Theodor. Den har dog knappekanter i hver side.

Nu er den også færdig og jeg synes igen den er en fin lille sailortrøje og så må vi se hvilken lille sømand der kommer til at gå med den. Den oprindelige sømand er nok blevet for stor :-)
Jeg har strikket den lille bluse i Filcolanas Pernilla på p. 3 og 3,5, jeg har brugt 140 gram og så 6 fine metalknapper fra knappekassen.

Jeg synes også den er sød og drenget, så den skal nok finde en anden ejer :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar