onsdag den 6. marts 2019

Ingen dikkedarer

Igen et projekt fra min næsten uendelige, uprioriterede to-do liste: Ingen Dikkedarer Sweater.

Den er strikket i lammeuld fra Bindestuen, garnet er fra lager og var egentlig hjemløst garn - altså garn som flyttede fra en andens stash.

Selvom farven er mellem rød/rosa,pink var det ikke rigtigt mig, så jeg købte noget Barbielyserødt kidsilk og satte til og så passede både farven og strikkefastheden bedre.

Ingen Dikkedarer sweater levede helt op til sit navn, et helt enkelt strikketøj, hvor man efter forhøjning i nakken og raglanudtagninger bare strikkede rundt. Det kunne være kedeligt, men det har passet mig perfekt til bil- og snakkestrik og så til aftener, hvor jeg var træt og så tv.

Jeg har strikket sweateren 8-10 cm længere end i opskriften, som jeg ofte gør og jeg er tilfreds med længden.
Jeg har strikket på pinde: 3 og 3,5
og brugt 172 gram (950 m) Bindestueuld og 126 gram (1060 m) kidsilk. Jeg har rent faktisk brugt mindre garn end angivet i opskriften og det selvom jeg har strikket sweateren længere. Det forstår jeg ikke, så det vil jeg lige overveje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar