torsdag den 12. maj 2016

Pulsvarmere

For de fleste er det ikke pulsvarmer-sæson, men det kan det godt være for mig. Hvis min håndled bliver det mindste kolde gør de ondt. Holder jeg dem varme med pulsvarmere har jeg ingen problemer. Ergo har jeg en hel skuffe fyldt med pulsvarmere i forskellige farver og mønstre, så det matcher forskellige ting.

Til Fiberfesten i Ry faldt jeg igen for et par af Bodil Munchs vævestrikkede pulsvarmere. Dem fik jeg bare sådan en lyst til at strikke.

Der var en rest Malabrigo sock og en del BFL-stepsefter jeg havde strikket min bluse frit efter velfærdsmodellen. Det skulle der også laves pulsvarmere af, hvis nu jeg vil bruge dem til trøjen, men de kan også samle en neutral bluse til bukserne som har været årsag til det hele.


Det sidste par er lavet til en t-shirt jeg købte i vinter - den har korte ærmer og en speciel grøn farve. Jeg kunne bare bruge de sorte pulsvarmere, men jeg tjekkede lige min restekasse og jeg havde lige 24 gram i den helt rigtige grønne farve.

Det blev også til et par pulsvarmere og de skal nok blive brugt selvom vi får en drømmesommer.


4 kommentarer:

  1. Uff det er så væmmeligt når det gør ondt i leddene. Jeg har heldigvis ikke bøvl med håndled, men fingrene kan drille.
    Godt man kan strikke... og strikke efter behov! Smukke pulsvarmere med stil!

    SvarSlet
  2. Så fine håndledsvarmere.
    Det burde jeg måske gøre mere i. Jeg strikker altid ærmerne i mine trøjer ekstra lange, så de kan nå helt ned til hånden. Mine håndled bryder sig hele ikke om kulde.

    SvarSlet
  3. De er da rigtig fine til at varme kolde håndled

    SvarSlet
  4. Hvor er de fine dine strikkede pulsvarmere. Skønt at have et udvalg at vælge imellem, når du døjer med dine håndled.

    SvarSlet