søndag den 9. marts 2014

Knapper, brocher, navnskilt og strik og broderi

Ja det var meget, ik'? Men nogle små projekter som alligevel tager lidt tid, men så passer de jo godt i sådan en lille aktivitetsferieuge.

For lang tid siden ville jeg deltage i et strik-arrangement, hvor man skulle have et hjemmelavet navneskilt på - gerne i strik. Jeg strikkede det pink i uld og filtede det. Men det kom altså ikke til at fungere - det blev alt for stort og håbløst. Mere end 17 cm langt.

Jeg skal ikke umiddelbart bruge det, men jeg kunne godt tænke mig at løse "opgaven". I denne uge strikkede jeg mit navn med lace-garn på p. 2.

Det blev også for stort - ca. 13 cm og navnet er ca. 8 cm. Selvom jeg sætter det på en plade, bliver det for stort og tungt.

Igen for lang tid siden så jeg nogle knapbrocher i nogle ugeblade, den ene var en stiliseret margurit. Det havde jeg lyst til at lege med, så for længe siden købte jeg nogle "button covers" så de var klar. Jeg
blev også lidt inspireret til at lave en knap eller broche i strik. jeg strikkede et lille stykke i SuperSoft på p. 2.

Så broderede jeg margueritten og monterede den. De 2 eksempler gav mig ideen til et navneskilt - jeg strikkede igen i Supersoft på p. 2 også broderede jeg med klodsede stikkesting (eller hvad de hedder). Jeg synes det er blevet rigtigt fint!





















Det lille glatstrikkede stykke i lace-garnet føles ret dejligt, nu har fået lyst til at strikke et smalt tørklæde i lace-garnet (på pind 2). Mon der er garn nok? Eller skal jeg lave nogle striber? Jeg har flere lace-garner liggende både rester og hele nøgler.

Det vil da være et godt transportstrik ;-)

6 kommentarer:

  1. Sikke en god idé, det ser rigtig fint ud

    SvarSlet
  2. Det ser flot ud og er en god ide, det havde dog været nemmere hvis du bare hed Ida.

    SvarSlet
  3. God løsning med "knappen" som navneskilt og fint ser det ud :)

    SvarSlet
  4. Det var en fin og smart løsning på dit navneskilt :o)

    SvarSlet
  5. Så har du da et skilt til næste gang :-) Hvor er din blå trøje nedenfor blevet flot :-)

    SvarSlet