tirsdag den 4. marts 2014

Tro flytter Bjerge

Ja, den er lige så stille bare blevet færdig og jeg er godt tilfreds, selvom billedet er lidt mørkt..
Jeg har strikket i 1 tråd merino lammeuld og 1 tråd coast - begge fra Garn-garagen. Blusen er blevet dejligt blød, garnet foldede sig rigtigt fint ud ved vask. Jeg håndvaskede med "NO RINSE sæbe uden skyl" som jeg vandt til julearrangement hos Fandango. Man putter 5 ml i vandet og lader strikket ligge i 1 kvarter og jeg har så trykket vandet ud i nogle håndklæder også lader den tørre. Jeg er blevet glad for sæben, når jeg har set den lille flaske i forretning til 50 kr. har jeg synes det var mange penge, men nu er det sikkert at når denne flaske er tom, så køber jeg en ny.

Jeg har brugt 124 gram merino lammeuld og 150 gram Coast - jeg brugte præcist de 3 nøgler Coast, men har selvfølgelig et nøgle mere. Jeg har strikket str. XL, men strikkede halsen højere så jeg fik maskeantal som S/M.

Februar har været en slags "optrævlingsmåned" for mig og det ramte også denne bluse, jeg kom til at lave halsudskæringen på ryggen. SUK! Jeg kiggede på den og overvejede om den kunne bruges omvendt, men det var altså for dumt. Så jeg pillede op og strikkede 1 gang til.

Hvad har jeg ellers trævlet op? Jo jeg pillede jo ærmerne af min No. 8 og strikkede eftere de anvisninger jeg havde fået, så var der ikke nok garn og selve ærmet var for langt og kuplen for kort, så trævlede jeg op og regnede om, så kunne jeg se at det var lige smalt nok. Så lykkedes det og jeg strikkede det andet ærmer.

Der var en ting til, det har jeg glemt, men nu er det jo også marts - "så-sker-der-noget-måned".

P.S.: Måske tager jeg et andet billede i noget bedre lys ;-)


7 kommentarer:

  1. Hvor er det en smuk bluse.
    Jeg må vist kigge nærmere på den sæbe, du har brugt, jeg strikker meget med uvasket garn, og jeg synes ikke, det folder sig ordentligt ud efter vask

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot :)
    Dejligt med noget blå.

    SvarSlet
  3. Hvor er det blevet en smuk bluse, lige min stil, enkelt og i rib med effekt. Jeg kender godt sæben, den er udvundet af eukalyptus.

    SvarSlet
  4. Superskøn bluse. Jeg har set modellen hos AD, men synes denne er endnu flottere. Farven er fabelagtig.
    Sæben kender jeg ikke, men den skal helt sikkert prøves. Jeg synes noget af det mest træls ved at vaske i hånden er de 3 hold skyllevand, så det lyder fint at man helt kan undgå at skylle.

    SvarSlet
  5. Trøjen ser rigtig flot ud - men jeg kunne godt tænke mig at se mønsteret i mere lys . Sæben kender jeg ikke -tak for tippet :o)

    SvarSlet
  6. Den er super flot. Træls når man skal trævle op men bare det færdige produkt bliver tilfredsstillende!

    SvarSlet
  7. Superflot tro kan flytte bjerge. Sæben skal der vist kigges nærmere på.

    SvarSlet