lørdag den 18. januar 2014

Strikkerelateret håndarbejde

Jeg har længe kigget på alle Lenes fine etuier (jeg er også så heldig at jeg er kommet i besiddelse af et, som jeg købte i forbindelse med en give away). Jeg kunne godt tænke mig flere og Lene har gratis vejledning på et rundpindeetui på sin blog, jeg henvendte mig og fik det tilsendt.

Der er også nogle vejledninger man kan købe. Jeg har både en ny symaskine, som jeg skal lære at kende også skal jeg jo øve mig, for man får ikke så fin finish som Lenes første gang. I søndags brugte jeg dagen på det og det lykkedes. Lene vejledning er så udførlig som jeg har brug for.


 I dag lavede jeg nogle nye maskemarkører, mens jeg lyttede til Mads & Monopolet - nogle er købt til formålet, andre er købt for længe siden eller rester fra andre kæder.



Jeg har også en plan for alternativ håndarbejde i morgen - jeg skal nemlig have den symaskine under huden.

I 2012 vandt jeg denne pose hos Kisser Laptern og den er altid brug når jeg skal transportere eller opbevare strikketøj. Sådan en vil jeg lave - med eller uden broderi.



2 kommentarer:

  1. Hvor er det et flot etui du har syet. Hvordan fungerer det? Er der plastik lommer i til rundpindene?
    Det er da skønt med sådan en ny symaskine, så er der potentiale for nyt tøj.

    SvarSlet
  2. Hvis du klikker det gule billede stort, kan du se at der er en masse lommer som man kan putte rundpindene ned i. Ja, det har du ret i - men lige nu er det mest etuier, poser og puder jeg har lyst til :-) Jeg har nu syet meget til mig selv og siden til sønnen.

    SvarSlet