søndag den 12. januar 2014

Lilly Anna flot klædt på og en ny strikker er født

I går var sammen med nogle af Osmonds-pigerne, vi er nemlig begyndt at arrangere krea-dage. I gr skulle vi være i Herning og på nogle af Krea-dagene har vi besøgt en lokal garnbutik Denne gang blev det Kølkær stof og hobby, en stor butik med garn og strikketilbehør, patchwork perler etc. Et hyggeligt besøg, hvor der blev indkøbt meget forskelligt.

Jeg er jo i gang med udstyr til Helle 108 årige gamle dukke, hun har et kraftigt hår, så jeg besluttede at strikke kysen, uden at montere så kunne der rettes til. Det var kun placeringen af det nederste stykke som skulle rettes. Nu er hun fint klædt på og jeg er i gang med dukkesvøbet...

En af Osmonds-pigerne, Lene er en aktiv løbepige, som aldrig har vist den store interesse for strik og andet håndarbejde har nogen gange været lettere irriteret over at vi strikked til alle "møder". En dag vi snakkede begyndte vi at tale om garnets løbelængde. Lene gik helt i stå: LØBELÆNGDE!!! Hvad er nu det? Vi forsøgte at forklare - og vi grinede meget.

Men nu skal Lene være mormor og hun har spurgt om vi vil lære hende at strikke? Det vil vi selvfølgelig gerne. Hun kan godt maskerne . hun har lige strikket et retstrikket halstørklæde med en ribkant, men hun synes opskrifterne er svære at forstå og jeg kan godt se at der tit er noget underforstået. Men det korte af det lange er at Lene strikkede seriøst og en ny strikker er født.

Sidst på eftermiddagen manglede der lidt lys, men det er der da råd for :-)


5 kommentarer:

  1. Det er fantastisk, når man kan give faklen videre. Jeg håber hun bliver glad for sin nye hobby og fortsætter strikkeriet i mange år frem.
    Sikke en yndig dukke med en yndig kjole.

    SvarSlet
  2. Ventede børnebørn, kan få strikkeren frem i næsten enhver kvinde :-)

    SvarSlet
  3. Sjovt - Jeg har lige "opdaget" Kølkær stof og hobby. Min datter er flyttet til Herning og i forbindelse med flytningen kørte vi forbi. Senere på dagen måtte jeg lige forbi for at kikke. Glæder mig til at komme der en anden dag, hvor der er mere tid.
    Heldigvis er det aldrig for sent, at lære at strikke - når bare lysten er der :)

    SvarSlet
  4. Sikke fint dukken blev klædt på.
    Det har du godt nok, gjort godt!

    Dejligt at du også har fået en ny strikker i gang :-)

    SvarSlet
  5. ja du har jo også en stor andel i både mit strik og hækleri og det at blive blogger :)

    SvarSlet