onsdag den 27. september 2023

Vesterhavssjalet

 Jeg synes tit det er hyggeligt deltage i samstrik - både dem med præmier og dem uden og Violykke foreslog Vesterhavssjalet i hendes samstrik #Violykkessjalerikvartaler og lidt senere foreslog Bybastrup #septemberisårt23 - jeg havde noget "sort" garn på hylden og så ville det blive 2 fluer med et smæk. For at toppe det foreslog Henriette fra Strikogsludder #sjaleriseptember. 

Hvorfor er sort i gåseøjne? Da jeg købte garnet troede jeg det var sort (det stod udenfor), da jeg fotograferede (udenfor) og stashede det troede jeg garnet var sort.

Da jeg lavede strikkeprøver så jeg at det var det ikke - det var en meget mørk brun. Nå, men det er da også pænt!

Samtidig var garnet ikke tykt nok, så jeg ledte igen på lagret og fandt 3 nøgler "Jeg er medløber" købt hos Garnudsalg i 2014.

"Jeg er medløber" er en følgetråd med små tweedting på meget ligesom "Tweed me" som nu er på markedet.

Det var hyggeligt at strikke, der skete noget når jeg strikkede lacemønstret og så lidt ro med retrillerne.

Jeg brugte  81 gram af "Jeg er medløber" og 153 gram supersoft.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar