mandag den 1. maj 2023

Gum nut tee

 Jeg kan ikke rigtigt huske, hvor jeg første gang hørte om Jane Balle og Mindfulmaking. Men jeg husker at hun besøgte deltog i en podcast hos Hverdagsro, men jeg tror det var inden det at jeg opdagede et par af hendes opskrifter.

En af den hedder Gum Nut Tee og jeg skrev den faktisk på min liste som en mulighed allerede første gang jeg hørte om den. Der stod den så.

Da VærTopBeredt23 startede op var der procenter på opskriften og så synes at det var oplagt at strikke den.

Jeg gik på lageret - jeg har strikket en del fra lager i år - og fandt noget lilla CottonWool 3, men søgte kontrastfarven i et stykke tid. Jeg synes grøn er god til lilla og de første jeg fandt var der for lidt af. Så kom jeg i tanke om noget fra Painters Yarn, som jeg har vundet i en konkurrence hos Flammende Pinde.

Det var slubgarn og håndfarvet silky mohair.

Da jeg kan i gang opdagede jeg, at de 2 kontrastfarver skulle kombineres og således var med til at skabe farveændringer i mønstret. Løbet var kørt for mig, min silky mohair var for tynd. I stedet for valgte jeg noget glimmermohair, som jeg strikkede sammen med slubgarnet. Det fungerede fint. 

Jeg brugte:
197 gram CottonWool 3 fra Gepard
15 gram merinoslub fra Painters Yarn
8 gram silky mohair fra Painters Yarn
7 gram kido Lamé fra Løve Garn

Alt var lagergarn


Ingen kommentarer:

Send en kommentar