søndag den 7. maj 2023

Brandbilstrøje

 Barnebarnet er bare vild med med brandbiler og passionen bliver ikke mindre af at morfar er brandmand. Jeg har længe villet strikke en trøje med brandbiler, men da jeg ikke lige kunne købe en opskrift har tilløbet været langt. Jeg har tegnet en brandbil på ternet papir og så gik jeg på lageret for at se om der var noget passende garn.

Jeg har taget udgangspunkt i en opskrift fra Filcolana som hedder Stjernedrys.

Jeg opbevarer mit garn i gennemsigtige bokse og det er bliver samlet i kategorier som f.eks. supersoft, bomuld/uld, Geilsk etc. Jeg har også en boks med superwash garn, som Cool wool, baby merino ol.lign. I den boks kommer også små rester og når man skal strikke noget med mønster kan 1 gram gult sagtens udgøre det for lygter. Jeg har det helt fint med rester og elsker at finde noget godt at bruge dem til.

Den primære farve er Lana Grossa merino 2000 Cool Wool og det er der også brugt rester af samt rester fra Drops Baby merino, Filcolana Pernilla, Lang Yarns merino 150.

Til bundfarven har jeg brugt 197 gram og til den enkelte dekorationsfarver har jeg brugt 1-3 gram og nogen af dem er broderet på f.eks. lygterne og det blå blink.

2 kommentarer:

  1. Jamen det er da en ægte brandbilstrøje. Jeg tror at modtageren bliver superglad!

    SvarSlet
  2. Tak, ja det tror og håber jeg også.

    SvarSlet