lørdag den 5. marts 2022

ÖræfiKAL

 Nogen gange får jeg lyst til at deltage i Knitalongs/striksammen og da Traktorlady (Maja) og Helle Pagter annoncerede deres ÖræfiKAL var jeg sikker på at jeg ville være med. Jeg har længe haft lyst til at prøve at strikke i Lettlopi og jeg har haft heldige udfald af flerfarvestrik.

Jeg valgt en koksgrå og en rosa farve kaldet Pink Heather. For at skyde KAL'en igang lavede Maja, Helle, Marie fra Skovstrik og Kirsten fra KnitInColours en live, hvor dre blev startet op snakket om Öræfi, garn, farver og meget mere.

Jeg fulgte opskriften og strikkede nedefra både på trøjen og ærmerne. Jeg synes garnet var lidt hårdt at strikke med, måske lidt uelastisk eller hvad ved jeg. Jeg kom også til at føle at det gik for langsomt på trods af strik på pinde 4 og 4,5 og det tykke garn. 

Jeg kom til at hurtigstrikke et andte projket og fik skadet min hånd så jeg havde ret ondt, men jeg strikkede videre på min Öræfi. Da jeg kom til kraven gik det lidt stærkt med garnforbruget og jeg havde ikke nok garn til at strikke hele mønstret. Så målte jeg strikkefastheden og den var skredet og rent faktisk havde jeg den tiltænkte længde, så jeg lukkede af. Jeg tror ikke strikkepolitiet opdager det ;-)

Jeg vaskede den i maskinen på uldprogrammet og den tørrede hurtigt og jeg er blevet meget glad for den.

Jeg har brugt 10 nøgler af den koksgrå og 2,5 nøgle af den rosa.
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar