torsdag den 17. februar 2022

Helsinkisjal

 I 2021 kørte Jaffelaf en KAL strikdanskestrømpermedJaffelaf2021, jeg deltog med 3 par strømper, men da jeg ikke bruger særlig mange strikkede strømper strikker jeg jo ikke så mange af dem. Jeg har heller ikke nogen mkring mig som gerne vil have strikkede sokker - også er dte jo helelr ikke sjovere at strikke sokker. 

Sidst på året annoncerede Jaffelaf en ny samstrik: "Et sjal pr. kvartal" eller "Strikdanskesjaler med Jaffelaf2022" - altså udover endnu en med sokkerne.

Et sjal pr. kvartal passede mig, 4 sjaler om året er fint og nyttigt.

Sjalet for 1. kvartal blev Helsinkisjalet af Birgitte Zeuner fra BirgitteStrikker. Det er assymmetrisk og faldt lige i min smag.  Det gik faktisk ret hurtig og var rigtigt sjovt.

Jeg købte Pernilla fra Filcolana, jeg købte ind til det store, men endte med at strikke det lille og det fungerer fint som lidt dekorativt på mine sorte og sort/røde bluser.

Jeg har brugt:

Rød: 30 gram

Sort: 60 gram

Hvid: 25 gram

Jeg er klar til sjalet til næste kvartal :-)

2 kommentarer:

  1. Det lyder som et flot tilbehør til din garderobe. Jeg er også blevet grebet af Jaffelafs samstrik af sjaler og er nået til den ensfarvede del efter striberne. Og pindene bliver jo kortere og kortere, så mon ikke jeg snart kan se en ende på det :) Denne gang valgte jeg farver, der passer til min ældste datter; næste gang vil jeg finde farver til min yngste datter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det går hurtigere og hurtigere - og jeg kender det, man må dele sol og vind lige ;-)

      Slet