søndag den 28. november 2021

Strik dobbeltstrik og Honey clutch

 Jeg deltager i Christona Rolunds udfordring strikkeudfordringen 2021 og en af udfordringerne er at strikke dobbelt strik - Som f.eks Fiftyfabulous bliver lidt "religiøs når jeg deltaget i sådan noget. Det skal være i orden. 

Jeg var længe i tvivl om hvad jeg skulle strikke. Det behøvede ikke at være for stort, men jeg synes ikke bare det skulle være en prøve (og jef slet ikke om det er "lovligt" ;-) ). Og så dukkede Honey Clutch op og den har lige en passende andel dobbelt strik.

Men jeg blev lidt udofrdret af selve rundstrikningen, man strikker med 3 strømpepinde og en 80 cm rundpind. Mine strømpepinde var nok for korte, for maskerne faldt jævnligt af og var lidt besværlige at samle op, andre gange kom jeg til at strikke videre på en strømpepind, hvor det skulle bruge rundpinden og endelig strikke jeg pludselig vrang midt i mønstret.

Clutchen holder ikke helt målene, men den er fin nok og jeg har besluttet mig for at montere den helt færdig.

Garnforbrug:

Bindestuen uldgarn: 16 gram

Blackhill Silkmohair: 8 gram

Ingen kommentarer:

Send en kommentar