fredag den 12. november 2021

Lunt lyn i Lamauld

 Her er et eksempel på en sweater, hvor garnet kom først. Jeg købte en lækker stak garn på Recraft hos en enkelt sælger og der var 5 nøgler  blåt Lama uld fra Camarose. Jeg snuppede med i farten, da jo skulle betale porto og det ikke var så dyrt. Men jeg fik ikke læst så grundigt om lige det garn, så det tykkere end jeg havde forventet.

Så får jeg bare lyst til at bruge det med det samme - jeg lavede en strikkeprøve og gav mig til at lede efter en opskrift.

I bogen "Nordic - Dansk børnestrik" fandt jeg sweateren Lyn. Jeg strikkede str. 2 år selvom jeg i følge beregningerne havde lige præcis garn nok til nummeret større. Jeg gad bare ikke Yarnchicken.

Jeg strikkede på p. 4 og 4,5 og brugte 172 gram.

Den eneste ændring er at strikkede kraven lidt højere fordi jeg selv så godt kan lide høje kraver.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar