torsdag den 4. november 2021

Elses Pippi-kjole

Jeg faldt for de søde kjoler med prikkede lommer og både Garngaragen og Strikkepinden og den lille Zebra havde en opskrift. Til Garnstafetten 2017 købte jeg opskrift og garn. Første version var tiltænkt min nieces datter, som i følge moderen er vild med sort, rød og hvid. Ja så måtte de farver jo vælges.

Den så Noras mormor og ønskede sig, så hun fik også en i sort, hvid, grå og rød. 

Så spurgte jeg om barnebarnet skulle have en? Jeg spurgte moderen og min idé var at den skulle være i andre farver - men nej, den skulle  være i de samme farver. Det blev den så.

Jeg har strikket i str. 2 år og brugt Arwetta, som jo er rimeligt vaskesikkert. Jeg har strikket på p. 3 og brugt:

Rød: 22 gram                                                                                                                                          Sort: 32 gram                                                                                                                                                  Grå: 58 gram                                                                                                                                              Hvid: 54 gram

Den opskrift jeg købte var kun  i en størrelse og da jeg ville omregne til andre størrelse tog jeg en gammel opskrift for at finde mål of maskeantal i de forskellige størrelser. Jeg fandt tilfældigvis en opskrift, som fuldstændigt matcher str. 2 fra opskriften - jeg oplever det som om lige præcis denne opskrift er kopieret. Lidt sært og måske passede beregningen bare....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar