fredag den 10. september 2021

Elses vandmelonsweater

 Det er længe siden jeg faldt for Knit by Ninettes frugtbluser - først købte jeg 2 af opskrifterne fra hendes hjemmeside. Senere kom der et tilbud om med nogen af frugterne som kits og jeg købte Citrus- og kiwisweateren.

Det viste sig at jeg havde købt et kit, hvor havde opskriften i forvejen - nå skidt! Kittene var fornuftige fordi man fik garn tilpasset til modellen - altså ikke hele nøgler men små bundter af de farver man ikke skulle bruge så meget af :-)

Jeg havde vandmelonopskriften liggende og da barnebarnet på 1år hele sommeren har elsket vandmelon fandt jeg opskriften frem og skulle så finde garnet. Jeg gik efter det rigtige garn: Lang Yarns 150, det var ikke til at opdrive i de rigtige farver.

Jeg endte med at købe Pernilla fra Filcolina, som løber 175 m pr. 50 gream. Jeg ramte stort set strikkefastheden.








Jeg strikkede str. 2 år og strikkede på p. 3 og 3,5.

Jeg brugte: 22 gram rød (218 Chinese Red), 2 gram hvid (101 natural white), 70 gram mørk grøn (346 Thuja), 20 gram lyser grøn (822 Willow) også en sort rest til broderi af kernerne.

Vi har droppet græsplænen og fået sået blomstereng på et pænt stort areal - jeg er såglad for det. Jeg står og kigger ud over blomsterengen flere gange om dagen. Blomsterne er smukke, men jeg glæder mig over alle insekterne og sommerfuglene.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar