tirsdag den 17. september 2019

Hæklet tæppe på bestilling

Jeg har strikket en hel del til niecens datter i barselsgave og hun får stadig lidt til jul og fødselsdag.
Hun har købt lille tæppe i genbrug for et års tid siden og nu er det ved at være for lille, så hun ønskede sig et nyt som er større. "Har du lyst til at lave et, Moster?"
"Jamen ja - det vil jeg gerne, men hvad med farver, garntykkelse m.v. Jeg kan lave prøver?"
Du behøver ikke at lave prøver - der må gerne være alt muligt forskelligt.. tænker du sikkert har nogle rester der kan blive brugt også"

Så fik jeg målene på det oprindelige tæppe 50 * 100 cm og det nye tæppe skulle være ca. 100 * 150 cm. Jeg regnede lappestørrelsen ud ved hjælp af billedet og målene og fandt både små og større rester frem - nogle var hele ensomme nøgler og gik i gang.

En skøn stak lapper også videre til at hækle dem sammen, jeg har forsøgt mig med flad sammenhækling, som måske er til den høje side. Det må jeg arbejde videre med :-)




Jeg havde mange overvejelser omkring kanten og det endte med den helt enkelte fastmaskekant, et par omgange med fastmasker blev ret pænt.

Tæppet vejer 690 gram.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar