fredag den 20. september 2019

Havana

Efter at have strikket Jyllandstrøjen blev Mette Hvitved færdig med endnu en opskrift. Hun udskrev en konkurrence blandt dem der havde strikket en af hendes 'modeller og jeg var så heldig at vinde den.

Den er strikket i tyndt uldgarn, som kommer helt op på p. 5. Jeg overvejede forskelligt garn, men endte med at vælge det originale garn: Organic Wool 1 fra Krea Deluxe for at være sikker på det tynde garn kan bære at blive strikket på p. 5.

Den oprindelige model er strikket i tre farver, men da jeg har specifikke krav til farver var det kun muligt at finde 2, men jeg var sikker på at det nok skulle blive fint og jeg kunne se at andre også havde gjort det.

Når det er pind 5 går det jo hurtigt og jeg var hele meget glad for jeg synes det tegnede godt. Nu er den færdig og jeg er glad for jeg synes den er superfin. Billedet yder slet ikke de smukke farver retfærdighed.

Jeg har brugt Organic Wool 1 fra Krea De Luxe
286 gram af den mørke grønne
36 gram af den lysere grønne

Jeg fik ikke vejet Shiny-nøglet inden brug og det indeholder et paprør, så jeg ved ikke hvor meget jeg har brugt, men der er rigeligt tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar