onsdag den 30. maj 2018

Titus og Ease

Da Garnkisten fik det garn hjem der hedder Titus fra Baa Ram Ewe var der et introduktionstilbud. Det tog jeg imod og købte 4 flotte fed Rhubarb. Også lå de der med at det andet garn.

Jeg lavede flere strikkeprøver, men det duede ikke. Da Right Down dukkede op flere steder på Instagram fik jeg øje på Susie Haumanns bog "Keep It Simple" og  den slog jeg straks op til. Når en bog/et hæfte kommer frem får jeg kigget mere i den også fik jeg øje på Ease, som nu er færdig. På pindene er stadig cardiganen Straight Up.

Til Ease skal man bruge 2 slags garn - man bruger tyndt kidsilk, som strikkes med 1 tråd. Det var sjovt at strikke med 1 tråd og på p. 3 hænger det fint sammen og er utroligt blødt. Jeg overvejede at lave en hel bluse i sådan en tråd, men når man har det på er det alligevel ret gennemsigtigt, så måske ikke ;-) Resten af blusen strikkede jeg i Titus-garnet.

Når jeg gik og mærkede på Titus-garnet kunne jeg ind i mellem få en underlig fornemmelse af det, sådan lidt acryl-agtigt, men mens jeg strikkede med det var det slet ikke sådan. Det var glat og giver en dejlig glat blødhed, som jeg glæder mig til at bruge. men det går måske lidt tid i denne varme.

Alt i alt glæder jeg mig til at bruge blusen, Titus-garnet findes i de flotteste klare farver, som jeg synes er fantastiske.

Jeg har strikket kidsilken på p. 3 og resten på p. 3,5 og jeg har brugt:
23 gram Rowan Kidsilk Haze
230 gram Titus fra Raa Bam Ewe

Jeg købte 4 fed hvilket nok også ville have været nok, hvis jeg var startet på en bluse og kun brugt Titus. Nu kan jeg så over veje hvad de sidste 170 gram skal bruges til - måske en pigekjole?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar