søndag den 30. oktober 2011

Færdigt arbejde

Nå ja, næsten - kjolen mangler lige at blive vasket...

Karla er strikket i glatstrikning på rundpind, så da jeg startede i sidste weekend kunne jeg både se film og læse "Kvinden i buret". Jeg har faktisk nydt, at strikke den selvom den kunne være lidt kedelig, på grund af alle retmaskerne.

Jeg har strikket str. XL og brugt ca. 240 gram, desværre har jeg vejet garnet inden jeg begyndte at strikket så jeg kender ikke den det nøjagtige forbrug, men ca. 210 gram af den grå og ca. 30-40 gram af den gule. Jeg kunne ikke overholde strikkefastheden på p. 3, så jeg skiftede til p. 3½.

9 kommentarer:

  1. Den er super flot :-) i gode farver her til vinter.
    Jeg har den også liggende som en at de næste projekter.
    Majbritt

    SvarSlet
  2. Hvor vild at du kunne lave den så hurtigt! Den er super flot - dejlige farver :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot! Super flot stykke arbejde!

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot!!!

    Dejligt med en kjole, der er lynhurtigt strikket. Jeg synes heller ikke den var kedelig at strikke selvom det bare gik rundt og rundt - nogle gange har man nok bare brug for et helt ukompliceret strikketøj, mens det andre gange keder èn?!

    Jeg har købt garn til min 2. Karla :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot - dejlige farver

    SvarSlet
  6. Skøn ser den ud ;)
    Fine farver du har valgt.

    Yt

    SvarSlet
  7. Det er en rigtig sød tunika.

    SvarSlet
  8. Tak for jeres kommentarer - ja det er gået hurtigt, men jeg har også strikket rigtigt mange timer - men altså nydt det.

    SvarSlet
  9. Du er godt nok effektiv, det er da gået utrolig hurtigt. Flot kjole og søde farver.

    SvarSlet