tirsdag den 13. februar 2024

Mascara sweater

 Den har stået på min huskeliste siden den kom frem og jeg har skrevet i min huskebog hvor meget garn jeg skulle bruge, hvis nu jeg faldt over et udsalg.

Og det gjorde jeg, Tante Hanne i Odder havde 20 % på grund af ophør. Jeg ville have en rød bundfarve og sort mønsterfarve. jeg købte Alva og Tilia med rabat til bundfarven, men de sorte farver var væk. Heldigvis havde jeg 1,5 nøgler sort Tilia på lager efter min Hyacint og planen var at købe et nøgle sort Alva og så kom snestormen.

Jeg gik på lageret og fandt et gråt nøgle fin alpaka (2014) fra Garngaragen og sammen med det sorte Tilia fremstår det sort.

Hvorfor hastede det nu sådan? Fordi jeg skulle deltage i Bybastrups KAL #stribefestijanuar. 

Det fine mascaramønster er vævestrik og er enkelt at lave, jeg havde ikke svært ved at forstå det, men det er en fordel at kende til vævestrik.

Det er fin model og jeg har fået mange positive kommentarer, når jeg har den på.

Forbrug:

Alva, rød: 135 gram

Tilia, rød: 115 gram

Man strikker reelt kun 2 rækker med den sorte:

Tilia, sort: 8 gram

Fin alpaka: 7 gram

Ingen kommentarer:

Send en kommentar