fredag den 10. november 2023

Northeasterlyjul

Igen et hashtag jeg først ikke ville med på #Northeasterjul - startet af Kirsten Brun fra "Fra lager til liv". 

Et tæppe strikket i rækker, som strikkes sammen, enten i fingering/strømpegarn eller DK-vægt.

Jeg lavede minimum en række om måneden.

Jeg fandt rester på lageret og gik i gang, der var ikke nok rester, så jeg gik løbende på lageret for at finde flere. På et tidspunkt synes jeg der var for få røde/pink farver og da jeg alligevel var logget ind på "Fra lager til liv" købte jeg et fingering mixed knots i de relevante farver. 

Tæppet er færdigt og jeg er glad og lettet. Lettet fordi det var lidt plagsomt og pligtagtigt for mig at strikke en stribe hver måned sammen med et andet tungt mål jeg havde sat mig - for tungt.

Glad, fordi tæppet er blevet godt - jeg har erklæret at hvis jeg strikker et tæppe næste år, så skal det ikke være i garn i fingeringtykkelse. Det er jo fordi det er så langsommeligt. På den anden side er det ret lækkert stof.

Jeg har strikket 12 striber ogg tæppet måler 114 * 173 cm. Jeg har brugt 867 gram garn.

Billeder fra processen:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar