mandag den 21. juni 2021

Garnkøb og indfarvning/lot

 Jeg har altid opfattet det som garnbutikkens ansvar, at man får det garn man køber i samme indfarvning. Mange firmaer skriver at man skal gemme banderolerne til arbejdet er færdigt, hvis der skulle være problemer med indfarvningen. Jeg har også prøvet at få kompensation for at få udleveret garn i forskellg indfarvning.

Jeg har også prøvet at købe fra en garnbutiks udsalgskurv og i butikken blive gjort opmærksom på at indfarvningen er forskellig. Det har jeg altid sat pris på for så kan jeg selv vælge om jeg så vil købe det hele.

Jeg så et opslag på Instagram om at Garnguf har ophørsudsalg fordi indehaveren ville på pension. Rabatten var lige sat op til 30 % så jeg hoppede ind og kiggede på sortimentet. Der var Gepard Cottonwool 3 - det har jeg lige strikket i. Jeg er blevet ret glad for det garn til både voksen- og børneopskrifter. Jeg bestilte ialt 22 ngl CottonWool 3 og 1 lille cone Stellaris 103 Light Grey Silver

Da jeg havde hentet min pakke opdagede jeg hurtigt, at der manglede nogle nøgler, der var kun 20 + 1 nøgle. Samtidig opdagede jeg at 2 af farverne indeholdt garn af forskellig indfarvning.

Alt dette skrev jeg og fik at vide at der på hjemmesiden var skrevet på hjemmesiden at Allerførst på webshoppen står der at der kan forekomme forskellige indfarvninger pga lager.". Jeg gik ind på hjemmesiden og kunne godt se at der stod at man som kunde skulle angive at hvis indfarvningen havde betydning.

Jeg blev tilbudt et nøgle af den manglende lilla og pengene tilbage af det andte nøgle, som var blevet udsolgt.

Da jeg så i lørdags modtog min pakke modtog jeg ikke en lilla, men en aubergine.

Jeg skrev til sælger, som igen fortalte mig at der ikke var mere lilla og at jeg kunne returnere garnet og få porto og garn refunderet.

Jeg kan ikke bliver ved og vælger at beholde garnet og tage ad notam at ikke alle kan overholde en aftale. Jeg må finde andet at bruge garnet til.

Jeg havde været glad for en venlig undskyldning - det har jeg ikke fået, men bare fået at vide at sådan er livet.

Jeg er glad for at jeg ikke normalt oplever dette.

1 kommentar:

  1. Din oplevelse forbavser mig ikke. Jeg har heller ikke en positiv oplevelse med ejeren af den butik.

    SvarSlet