mandag den 26. september 2016

Æblehuer og - sko

Man møder mange skønne kvinder på kurserne på Skals og da jeg kom 2. gang i 2015 var det et gensyn med Birgitte og jeg lærte Birgittes veninde Jane at kende. Sammen med endnu et par stykker havde vi en forrygende uge med meget strik og mange grin.

En af dagene sad Jane og sukkede over noget pink Bindestue-uld, som hun aldrig ville få brugt. Jeg hørte mig selv sige: "det kan du sælge til mig". Inden vi skulle ses igen til Garnstafet var der kommet flere ting i bunken, som Jane slæbte til Jylland. Bl.a disse 2 kits fra kastaniestrik:

De blev bare lagt på lager.








Så fornylig læste jeg at Garnkisten var begyndt at føre kits fra Kastaniestrik og så kom jeg i tanke om dem.

Jeg har strikket 2 huer - først en str. 2 år også en i str, 0-3 mdr af garnet i huekittet. Hue-garnet er helt brugt.

Jeg har på nuværende tidspunkt strikket et par sko i str. 0-6 mdr af garnet i det andet kit, men der er garn til mindst et par mere i str. 6-12 mdr. Det er da valuta for pengene, men der skal selvfølgelig være garn til de største størrelser, men jeg kan ikke forestille mig en 8-årig med æblehue med stilk og blade.



1 kommentar: