torsdag den 14. maj 2015

Min snurretop

Så blev min snurretop færdig!
Jeg kan godt lidt de Geilske opskrifter og så selvom jeg ikke altid helt forstår hvad hun mener første gang. Da jeg strikkede min første no. 8 i bomuld/uld synes jeg opslagskanten var for tynd og for veg og jeg har gået og tænkt om man kunne løse det med en slags vævestrik?

Det kan man! Fru Geil har lavet alle ribkanterne med en slags vævestrik, som giver den fasthed jeg har manglet og et godt hold halsen.

Men jeg var også lige en omvej i denne model, jeg forstod i første omgang ikke helt vigtigheden af udtagningerne - troede jeg bare kunne gøre som jeg plejer. Nej - man skal gøre som Bente siger ellers bliver det ikke ordentligt. Jeg fik også lige hjælp af Bente da jeg skrev til hende.

Til gengæld kan jeg ikke finde ud af om den er til stramme side - de Geilske opskrifter har haft ry for at være store i størrelserne, f.eks er mine No. 8-kjoler strikket i str. M - men denne har jeg strikket i str. L, men hvis jeg strikker en til bliver str. XL.

Jeg har brugt 164 gram Geilsk bomuld/uld.

Blå himmel og solskin, hvor er det skønt på sådan en Kristi himmelfartsdag, som skal tilbrunges med en masse skønne strikkere.

2 kommentarer:

  1. Hvor er den flot, den må min, snart meget lange liste over projekter :-)

    SvarSlet
  2. Hold da helt op hvor er den flot - rigtig fin og en pragtfuld farve.

    SvarSlet