lørdag den 9. august 2014

Lidt af hvert

Jeg købte for længe siden Sys Fredens' sokkebog og jeg blev glad for  - jeg synes skemaet i midten er genialt og der er mange søde modeller. Så en dag kunne jeg bare ikke finde den - jeg ledte og ledte og ledte....

OG så en dag købte jeg en ny!

I dag ledte jeg efter et bestemt hæfte fra et ugeblad og en række hæfter falder ned - og der inde bag alle hæfterne lå sokkebogen :-) Så nu har jeg 2.
 Et af mine igangværende projekter er Hanne Falkenbergs Bits - jeg havde kigget på den på hjemmesiden og faldt ikke rigtigt for den. En dag så jeg en strikker med den og den var helt anderledes  på en person. Så den skulle laves. Til garnstafetten i år købte jeg ind til modellen - der var jo 10 % og det er da også noget.

Jeg kunne godt se at længden på 58 cm nok ville være kort og så skrev Tine, som lige havde strikket, at hun synes hendes var lidt kort. Så jeg begyndte at ud tænke hvordan jeg kunne få den længere - jeg vejede garnet før og efter jeg strikkede forskellige stykker også kunne jeg beregne garnforbruget. Jeg strikkede det jeg skulle i følge opskriften og satte garnet på stand by og gik så i gang med andre nøgler på ærmerne. Nu er ærmerne færdige og jeg ved hvad jeg har af garn og hvad jeg skal bruge på kanten. Så nu strikker jeg igen på trøjen og vejer garnet ind i mellem.

Så jeg glæder mig til min Bits er færdig!

Så I regnen? Jeg greb chancen til indestrik med kig ud til regnen og stearinlys på bordene - hyggeligt!

3 kommentarer:

  1. Jeg er helt vild med Bits, den må jeg da vist snart have på pindene.

    SvarSlet
  2. jeg er spændt på Bits ..
    Også her i Nordjylland har det regnet temmelig meget . Og det gjorde slet ikke noget :o)

    SvarSlet
  3. ja det er jo typisk, har man smidt noget ud skal man bruge det et par uger efter ikk :) Strømper det lærer jeg bare aldrig at strikke og jeg ville ellers så gerne...

    SvarSlet