mandag den 28. oktober 2013

UFO fikset

I weekenden fik jeg færdiggjort en UFO - ikke min UFO, men en venindes UFO. Det er Askeladens Skovtrold, som hun fik udslæt af at strikke på så den lå naturligbare og var en UFO. Vi kom en dag til at snakke om det bl.a. fordi hun havde brug for hjælp til en stjernetrøje til et barnebarn og i snakken dukkede så denne lille UFO op.

Nu er den færdig og afleveret.


Den er strikket i Askeladens Lanolin-sweatergarn, som jeg kom til at holde af. Garnet føltes som typisk uld, som kunne kradse, men jeg kom til at lide garnet bedre mens jeg strikkede, det blev ligesom mere glat.

Trøjen er str. 2, som er forlænget med 3 cm forneden og 2 cm i ærmerne, så den måske kan holde lidt længere. Ialt har jeg brugt 316 gram.

7 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, den kommer lige på min liste :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet flot, sikke en dejlig farve og garnet er jo bare så lækkert

    SvarSlet
  3. Ej hvor er den bare fin :-) Gode farver her i efteråret...
    Kh Christina

    SvarSlet
  4. Det er en sej lille trøje og synes nok også, du kan pudse glorien, når du ligefrem er gået i gang med andres ufo´ er :-)

    SvarSlet
  5. Hvordan får man fat på opskriften til denne trøje ?

    SvarSlet