lørdag den 20. juli 2013

Lidt varmt til halsen

Ja, jeg har jo måttet bruge fantasien for at finde ting at hækle som kan bruges. Lapper kan blive lidt kedeligt i længden og jeg vil ikke binde mig til store hækleprojekter - jeg vil nemlig være fri til at strikke så snart jeg kan :-) Til dette har jeg fået inspiration på Ravelry:
Jeg havde 1 ngl. råhvidt Naturgarn og 1 ngl. og 10 gram sort naturgarn - jeg hæklede 2 rækker med hver farve uanset og det var smalle eller brede rækker. Jeg brokkede lidt med maskeantallet, da jeg troede jeg skulle have flere fordi mit garn var lidt tyndere, men jeg endte med 50 m og udtagningerne kom af sig selv (så der er nok noget hækleteknik der ikke helt er på plads ;-)) og til dette projekt var det fint.

Jeg brugte stort set al garnet og jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet, den vil passe godt til min sorte frakke.  Men helt ærligt - jeg kan godt se det, det er et sært hedebølgehåndarbejde.

6 kommentarer:

  1. Hold da op hvor du har gang i hæklenål, fedt tørklæde, sjovt som et brækket håndled kan skubbe ens håndarbejde i en anden retning end man plejer, og jeg syntes jo ikke det er så underligt et projekt, jeg strikker jo i alpaca :)).

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du ret i - rart med en lidelsesfælle :-)

      Slet
  2. Nye ideer opstår jo ofte af nød og det er en fin, fin hals, du har fået lavet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - dejligt med lidt nyttigt også.

      Slet
  3. Nød lærer såret kvinde at hækle vinterudstyr, eller noget i den stil. Den er i hvert fald fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja (smiler) det må vist være noget i den retning.

      Slet