søndag den 5. maj 2013

Wisdom

Min Wisdom er nu færdig og jeg er rigtigt godt tilfreds.

Jeg har striket den i Geilsk tweed, som jeg godt kunne få til at passe med strikkefastheden. Modellen har 3/4-ærmer og det har jeg valgt at bibeholde, det er det mest Chanel-agtige og passer til modellen. Det kan så være at jeg engang strikker en med lange ærmer.

Jeg synes den var nem at strikke selvom jeg har strikket efter en engelsk opskrift.

Jeg har brugt 236 gram af hovedfarven og 6 gram af kontrastfarven.

Geilsk Tweed skal handvaskes, men jeg lavede en strikkeprøve og vaskede den på det kolde uldprogram og det fungerede fint. Så det gjorde jeg med trøjen i går og faktisk blev den også mere glat og blød.

Geilsk tweed er lidt irriterende, jeg oplevede en del gange at garnet knækkede under strikningen - helt almindelig strikning - jeg splejsede det sammen igen, men alligevel... Også også under syningen, hvilket jeg synes er mindre mærkeligt.

10 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, den er da superfin, men det er så irriterende med garn der ikke holder når man strikker med det, det ødelægger altså noget af oplevelsen

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot, og jeg er så vild med tweet!

    SvarSlet
  3. Den er bare flot !
    Geilsk garn går man ikke fejl af :o)

    SvarSlet
  4. Den ser fin ud, er vild med de farvede lommer.
    Garnet syntes jeg er dejligt, og findes i skønne farver.

    Yt.

    SvarSlet
  5. Den er bare flot, lækkert med kontrastfarven

    SvarSlet
  6. Hej
    Er da vild med din udgave af visdom, jeg ville ønske at jeg kunne læse engelske opskrifter. Den række med mønster er det perlestrik?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er baner med dobbelt perlestrik. Du sklle tage og øve dig i de engelske opskrifter, der er så mange gode.Jeg bruger en oversættelse af forkortelser fra hjemmesiden paapinden.dk

      Slet
    2. Fedt så må jeg se om det kan lykkes, for som du siger er der alt for mange fede opskrifter. Og jeg bare drømmer om en masse af det.

      Slet
  7. Hvor er den blevet sød. Så fik du overhalet mig indenom. Min Wisdom er jeg ikke nået længere med. Har kun strikket ryggen, og så gik jeg i stå.
    Jeg synes det er flot du har strikket kanten i samme farve som lommerne. Garnet ser dejligt ud, selv om det er skrøbeligt.

    SvarSlet
  8. Jeg glæder mig til at se din Wisdom live i strikkecafé en dag - indtil da kan jeg jo nyde den her!

    Den ser vel nok lækker ud, Susanne! Det geilske tweedgarn er superflot og mon ikke det holder fint i brug selvom det var lidt træls at strikke med?

    Jeg har kun prøvet at strikke 1/3 Skulderblad (som jeg siden trævlede op) med garnet og havde ingen problemer med det der - men det er måske noget andet når det kommer til hele trøjer.

    SvarSlet