mandag den 3. september 2012

På Skovtur til Ærø

Næææh nej, det skal være Fra Skovtur til Ærø.

Min fiasko Drops-kjole er trævlet op, jeg tog i Fandango og købte Jünik og ville så strikke det sammen med alpaca'en  og få en flot Skovtur Da det blev terassevejr trævlede jeg garnet op og så var det også klar.

I går lavede jeg så strikkeprøve - først på p. 3½, men det gik ikke. Den ville blive for lille og så var den meget fast. Så prøvede jeg p. 4, der manglede stadig noget og selvom det nu var blødere var strikkefastheden stadig så den ville blive for lille. Og faktisk så føltes det slet ikke kjole-agtigt - lidt mere cardigan eller jakke-agtigt.
Egentlig kan jeg godt huske at Tine sagde det i Fandango, men jeg mente at det kunne løses med en strikkeprøve :-)

Hvad gør man så - jeg var i Annette Danielsen humør og fandt hendes bøger frem og jeg fandt et par cardiganer, som lige passede i strikkefastheden. Jeg valgte "Ærø"
Den bliver garanteret flot i den rødmelerede farve, så jeg går i gang for alvor i aften.

Men hvilket garn skal jeg så bruge til min "skovtur"? En vintermodel med lange ærmer - har du nogle gode erfaringer?

P.S.: No. 8 ligger til tørre på tørrestativet.

6 kommentarer:

  1. Jeg har garn liggende til en skovtur i bomuld/microfiber fra drops. Den hedder Cotton Light. Jeg er ikke begyndt endnu, så jeg ved ikke om det duer, men har en forestilling om, at det kan fungere.

    SvarSlet
  2. Hvor ser det spændende ud, jeg får helt lyst til at strikke Anette Danielsen igen, hendes opskrifter er så skønne!

    SvarSlet
  3. Åh, hvor jeg glæder mig til at se din No. 8!!!

    Både Skovtur og Ærø står på min ønskeliste. Skovtur overvejer jeg at strikke i en tråd supersoft og en tråd Rasmillas Yndlingsgarn. Har lavet strikkeprøve og det tegner godt!!!

    SvarSlet