onsdag den 8. august 2012

Krydsnøgleapparat og holdninger til samme og os selv

Efter jeg i mange vandt fed op i hånden og da der ofte ikke var nogen hjemme til "at holde" har jeg haft fedene om knæet, selvfølgelig med det resultat at jeg har måttet filtre op hele tiden.


For 3 år siden fik jeg en garnvinde, hvilket er stor landvinding, for garnet filtrer ikke sådan..

De runde nøgler var fine, men som jeg snakkede med andre strikkere og krydsnøgleapparaterne i garnforretningerne, så blev jeg sikker, sådan en skulle jeg også have. Jeg stødte meget på den holdning, at når det var til privat brug var dte ikke nødvendigt at købe en elektrisk - man kunne bare købe en med "håndsving". Så det gjorde jeg.
Så hos Fandango købte jeg denne.

Da jeg på vores just overståede ferietur strikkede jeg jo og nogle af mine nøgler havde lidt garn som var faldet ud og drillede og så fortalte jeg om den der holdning med at man ikke køber den dyre elektriske til privat brug - en holdning som jeg utroligt let hopper på - jeg har et for udtalt sparegen, når det gælder mig selv.

Lars sagde helt forundret: "der findes da også håndboremaskiner med håndsving - derfor køber vi da elektriske boremaskiner".

Jeg husker godt sådan en fra min barndom
- og jeg vidste at Lars har ret, så jeg har besluttet mig mig for at jeg skal have en elektrisk krydsnøgleapparat, jeg har kigget mig lidt omkring på nettet og set dem fra ca. 600 til 1500 kr. Jeg er meget interesseret i andres erfaringer - hvilken skal jeg købe?

Er dte måske lidt kvindeagtigt at vi ikke må købe det ypperste til os selv, når man nu kan nøjes?

10 kommentarer:

  1. Jeg har en med håndsving, vist samme model som din. For mig er det hyggen ved at sidde og dreje på tingesten, det må godt tage tid. Der er så mange andre områder i mit liv, hvor jeg skal skynde mig, være effektiv, men når det kommer til strik, så flader roen over mig - så derfor ingen elektrisk krydsnøgleapparat til mig.

    SvarSlet
  2. Jeg hygger mig nu også med mit krydsnøgleapperat, magen til dit. Jeg ville ikke udskifte mit med et elektrisk.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  3. Jeg har nu også "kun" et krydsnøgleapparat som du har og synes at det er helt fint. Jeg overvejede også på et tidspunkt at købe et elektrisk men tænkte at så længe man ikke skal sælge garn er det vist ikke nødvendigt.

    SvarSlet
  4. jeg må vist dele samme holdning som de andre,jeg har også et magen til dit,og er meget glad for det,jeg tager gerne den ekstra tid det tager at vinde op,alt kan også blive for elektrisk,gad dog ikke have en boremaskine uden el-smiler,mer prisen for et elektrisk krydsnøgleapparat ville jeg hellere bruge til garn :)

    SvarSlet
  5. Jeg dele også de andre holdning. Jeg har et magen til dig og jeg hygger mig med at sidde og vinde garn op. Men hvis jeg havde rigtig mange fed garn pr. uge, der skulle vindes op, så ville jeg også anskaffe et med strøm på. Men jeg troo næppe at nogen af os, har så mange fed pr. uge? :-)

    SvarSlet
  6. Jeg overvejer også meget kraftigt at anskaffe mig et med el ;))
    Mine arme og skuldre syntes det er hårdt at dreje rundt på håndtaget.
    Så jeg kan kun bakke dig op i at anskaffe dig et på el.
    Spændt på hvad du kommer frem til.

    YT

    SvarSlet
  7. Jeg har købt mine hos skytten. De er rigtig gode og kører godt.mog jeg spoler MEGET garn op

    SvarSlet
  8. Jo selvfølgelig skal vi have det ypperste :o)
    Og det kan godt være en hård tørn at rulle op i hånden hvis man har købt meget garn. Men indtil nu har jeg lånt mig frem - og vil gerne købe et manuelt apparat, hvis der skulle komme et til salg ;o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  9. Jeg synes bare du skal købe et elektrisk, hvis du har lyst til det. Hvorfor skulle du ikke have det du ønsker dig. At andre har et andet syn på det, skal de jo have lov til, men det må være dine ønsker, der kommer i første række.

    SvarSlet
  10. Jeg købte et elektisk krydsnøgleapp. efter en blodprop i hjerne har jeg ikke mere kræfter i armen, det køb har jeg aldrig fortrudt, den er meget hurtig og enorm effektiv. Købte den hos sommerfuglen.dk

    SvarSlet