søndag den 26. august 2012

Holly

Da jeg var til kontrol for grå stær-operationen anbefalede øjenlægen mig at bruge mine læsebriller mindst muligt så hjernen kunne udvide mit synsfelt mest muligt (hvis det er en god forklaring). Jeg ville gerne strikke på det lille halsrør Holly fra Mere feminin strik. Med det diagram der er bogen skulle jeg have briller på hele tiden.

Hvad gør en klog? Diagrammet blev kopieret op og over på min magnettavle og så kørte det
Og nu er den så blevet færdig.

Garnet er Madils Loden og er meget lækkert, blødt og glat - lidt svært at forklare. Jeg har brugt 46 gram - i opskriften står der at man skal bruge 2 ngl. men det er måske den margen de er nødt til at lave?


1 kommentar:

  1. Det er nu sandt det gamle ordsprog: "Nød lærer strikkehungrende kvinde at forstørre", eller noget i den stil. Lækkert halsrør du har lavet af de 46 gram. Med en lille ændring i strikkefastheden kunne der have været brugt 52 gram, og så havde de fået ballade for at skrive 1 nøgle, så mon ikke det er derfor, som du ganske rigtigt skriver.

    SvarSlet