lørdag den 26. maj 2012

Nogle af mine planer

Jeg havde bestilt 2 strikkebøger på Amazon.co.uk og i denne uge kom de:
Blandt de første jeg vil lave er "Lucy"
"Lucy" er strikket i Rowans "Denim" - strikkefastheden er angivet før vask, da der i opskriften står at garnet vil krybe første gang det vaskes og der i opskriften taget hensyn til det. På grund af det mener jeg dte er ekstra vigtigt at bruge det rigtige garn. Jeg vil meget gerne høre, hvis der er nogen der har erfaringer med det garn?

Er det en OK bomuldsgarn?

Det næste jeg overvejer er hvilken farve jeg skal vælge? Jeg er lidt i tvivl om jeg skal tage den hvide - det er det om den hvide farve er god nok til mig? Når garnet hedder Denim er der måske også en denimblå, det ville vel også være godt?

 Den anden er "Jess" - en flot vest

Den er strikket i "Rowan Lenpur Linen", jeg er ikke supervild med hør, især på grund af den måde hør lugter ikke mindst når det bliver vådt.

Jeg har noget blåt  silke tweed på lager, det vil jeg lave en strikkeprøve med og se om det mon kan bruges.

Jeg vil gerne rapportere fra en aktiv have dag, lugning af "højbed" med rhododendron, oprydning i haveskur og lugning ved hækken i den anden side af haven - og så selvfølgelig strikning. Stort smil herfra.

4 kommentarer:

  1. Begge dine udvalgte modeller er smadderlækre - jeg har også tænkt på dem, især vesten faktisk, mange gange.
    Jeg synes stort set alt Rowans garn er OK eller mere end det, også Denim garnet, og det fås i nogle blå farver også.
    Jeg bliver helt misundelig over dine to projekter, selv om jeg faktisk selv strikker Kim Hargreaves her og nu, hvor jeg ser kvindehåndbold.

    SvarSlet
  2. Det var ellers nogle lækre ting, du har på bedding.
    Rowan garnet kender jeg desværre ikke ..
    men er du i tvivl om hvid eller denim, så ville jeg vælge det sidste. For at være på den sikre side. Hvid og hvid er jo mange ting - er den lige lidt knækket klæder den de fleste .. men som sagt: i tvivlstilfælde ;o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Sikke lækre strikkerier du skal have gang i,kender ikke garnet,men du kunne måske købe et enkelt ngl,lave en prøve og vaske den,så har du en idè om hvor meget det kryber,måske kan du bruge andet garn.Hvid er ellers altid smukt,kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne bruge hvid ?Spændt på at følge hvad det bliver :)

    SvarSlet
  4. Jeg har desværre ikke erfaring med Rowan garn, synes det er for dyrt, så jeg finder altid et andet alternativ. I øjeblikket erstatter jeg Rowans bomuldsgarn (all seasoning) med Cotton light fra garnstudio, som kun koster 15 kr. for 50 gram. Strikkefasthed 20 masker pr. 10 cm.
    Nu kender jeg ikke strikkefasthederne for Rowans denim garn, men www.garnudsalg.dk har denimgarn i forskellige farver, til meget billige penge, og jeg har hørt, at kvaliteten er god.

    SvarSlet