torsdag den 10. november 2011

SuperKarla

Selvom Karla er strikket til Fandango har jeg strikket i en størrelse jeg kan passe har jeg besluttet at jeg vil vise den med indhold her efter jeg har  vasket. Jeg synes den er rigtig god og jeg er sikker på jeg skal strikke en til mig selv.
 Ja, så det bare at finde ud hvilken farve det skal være - den koksgrå er jeg vild med, men striber i cerise eller måske råhvid overvejer jeg. Råhvide striber bliver måske for fangedragt-agtige ?

Ang. kjolen fra mit forrige indlæg har jeg fået nogle fantastiske kommentarer jeg virkelig kan bruge. Hvis jeg piller den op, vil jeg bruge garnet til en anden kjole. Jeg ved ikke hvordan Alpaca i en tråd vil være til en kjole. Vil den tage for meget form efter kroppen? Eller hænge? Kunne man strikke Karla i en enkelt tråd alpaca?

Jeg har ikke så meget lyst til en ny i dobbeltgarn. Men jeg kunne også lave f.eks. AD's Skovtur med Junik som anden tråd?

8 kommentarer:

  1. Hvor er i skønne sammen ;)
    Ja, du må strikke en til dig selv også.

    Yt

    SvarSlet
  2. Selvfølgelig skal du strikke en til dig selv. Den er meget flot til dig :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er din Karla lækker. Super lækre farver. Jeg er også ved at strikke den i brun. Har ikke lige besluttet mig for farve til striberne endnu.

    SvarSlet
  4. Den er du bestemt nød til at strikke til dig selv ! Den i rigtig god til dig !

    SvarSlet
  5. Karla er superflot til dig, så du må skynde dig at vælge stribefarve og komme igang - igen :-)

    Jeg er sikker på den vil være lækker i grå og cerise, men også fin med råhvide striber - og jeg tror bestemt ikke du vil ligne en undvegen fange!!!

    Hm, jeg har ikke strikket noget i èn tråd alpaca - tror måske det vil blive trukket langt og lidt ud af form, da alpaca vel ikke er så "formfast" som uld.

    Jeg synes din ide om at strikke AD´s Skovtur i alpaca og Junik er god. Jeg regner med at strikke den i en tråd Geilsk bomuld/uld og en tråd supersoft J C Rennie som vist er nogenlunde det samme som Junik.

    Jeg er lige gået igang med AD´s Eng i en tråd Drops Alpaca og en tråd supersoft J C Rennie - det er dejligt at strikke med de to garner sammen.

    Rigtig god fornøjelse med både Karla og Skovtur!!! Skønne kjoler!!!

    SvarSlet
  6. Karla er super flot og farverne er flotte sammen. Kan godt forstå du må strikke en til dig selv i er flotte sammen :-)

    SvarSlet
  7. Den er vildt flot til dig, kan godt forstå du må skynde dig at strikke en til dig selv.
    Jeg havde også planlagt at strikke 2 kjoler i alpaka her til vinter, men har ligesom du hørt, at det ikke er formfast, så det har jeg opgivet.

    SvarSlet
  8. Hvor der den flot, forstår godt du vil lave en til dig selv :)

    SvarSlet