søndag den 17. juli 2011

Kvadrat tørklædet

Så er alle firkanterne til Ellen Holms kvadrat-tørklæde færdige og de er rigtigt fine. De mangler nu at blive vasket og blokket, så de er firkantede allesammen. Derefter skal der så hækles rundt om hver firkant også rundt om hele tørklædet.

Jeg har tit bemærket, at indenfor det samme garn opfører de forskellige farver sig forskelligt - ganske lidt, men det kan være blødheder eller måden det falder på. Det gælder også her. Kig på den røde, den er ligesom blødere og rundere i kanten end de øvrige farver.

Firkanterne skal i Fandango og jeg rejser til USA tidligt tirsdag morgen og skal til frisør lige efter arbejde mandag. Den må jeg have knækket.

3 kommentarer:

  1. Nøj hvor bliver det flot. Så det et eller andet sted (husker ikke hvor)og det ser ud til jeg må have fat i opskriften.. Jeg håber du når at få det færdigt inden din rejse. Rigtig god tur.

    SvarSlet
  2. Hvor er det spændende. Jeg har også opskrift og garn liggende.

    SvarSlet
  3. Desværre havde jeg misforstået opskriften så de 4 runde som jeg troede skulle formes våde skal strikkes "om", så de bliver firkantede, men det klarer - det er jo de nemme.

    SvarSlet