mandag den 29. april 2024

Kortærmet Zweig


 Jeg er vild med Zweig-modellen og har tidligere lavet 2 langærmede. Den med kontrast i mønstret og den anden i ensfarvet. 

På luksusstrikkeweekend 2023 havde vi besøg af Vildspire, som fortalte om filosofien omkring hendes forretning havde hu også en masse garn med og jeg blev som de fleste fristet.

Hvem vil ikke blive det?
Mit valg blev økologisk extrafin merino, som føles rigtigt skønt.

Min tanke var at strikke noget mønsterstrikket bluse, men indså at når dre kun var 2 nøgler til hovedfarven skulle der spares på det, så det skulle være noget hvor man brigte mønsterfarve ude at "spilde" hovedfarve.

Det blev så Zweig, som jeg er vild med.

Jeg brugte alle 200 gram af hovedfarven og 83 gram af mønsterfarven.

Jeg har ikke brugt den så meget endnu, jeg mangler et godt tørklæde der passer til. Egentlig vil jeg helst have et i den røde farve, men det garn er jo brugt.

Så jeg overvejer om 17 gram/54 m af mønsterfarven er nok til et lille scarf.

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar