fredag den 19. januar 2024

Hyacint

 Julesweateren Hyacint er designet til dem der har købt julekalender med minier og så kan de bruge deres minier til mønsterfarverne. Selvfølgelig kan man også bruge rester.

Jeg faldt straks for modellen og farven hjalp da også.

På mit lager/i min samling fandt jeg et cone med mørkemørkebrunt supersoft og 5 nøgler sort kid seta til bundfarven. Til mønstret havde jeg 85 gram "Single and fabulous" i farven "Brand i byen" fra ByKiilerich. Det ville jeg sætte sammen med kidsilkrester, så farveskiftene ville ske der.

Sammen med mønstret i single & fabulous havde jeg kidsilk fra lageret, noget pink og orange. Jeg valgte de mindste nøgler for at rydde op/rydde ud.

Ribben strikkes på p. 4 og det glatstrikkede strikkes på p. 6, undtaget mønstret som strikkes på p. 6,5 (når jeg husker det).

Med pindestørrelser går det jo forrygende og det voksede frem på ingen tid.

jeg strikkede modellen lidt længere, da jeg tilsyneladende er mere kortlivet end Pia Trans. Samtidig blv jeg hjulpet min strikkefasthed, som havde færre masker i længden end der var ønsket i opskriften.

Forbrug
Supersoft: 156 gram
Kid Seta, sort: 66 gram
Kidsilk, rester: 7 + 5 + 3 gram
Single & fabulous: 66 gram

Jeg blev færdig den 15. december og har brugt den rigtigt meget. Det har jo været vejr til det ;-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar