søndag den 15. august 2021

Scrappy striber

 Det var lige noget for mig, jeg har masser af fine rester og det er jo fedt at få brugt dem. Igen en model der går højt op i halsen - dejligt.

Som så mange andre vist har det elsker jeg at sætte farver sammen og jeg havde lavet en rækkefølge, men planer er jo til for at ændres. Jeg synes den lilla ville være for tung at gentage og på samme tidspunkt tog jeg en blå (med glimmer) og en grøn ud.

Derefter blev min striberækkefølge mere ad hoc, jeg lagde bare nogle stykker op af gangen og skiftede mening... Noget blev brugt op og striberne skulle jo glide lidt over i hinanden, jamen så blev der nødvendigt at hente et par hele nøgler i samlingen ;-) Godt de var der!

Opskriften er Scrappy striber fra Fifty fabulous og en rigtig god model til mig - jeg var ikke modig nok, jeg strikkede den lidt længere og sluttede med en rib, jeg kan ikke lide en rullekant forneden.Jeg har brugt 200 gram garn og ca. 833 m.

Jeg har blandet garntyper og fabrikater:

Malabrigo Yarn Sock

Slikpose fra Kaos Yarn

Superwash merino fra Painters Yarn * 2

Håndfarvet glimmeruld fra butik på Samsø

Håndfarvet BFL-uld fra butik på Samsø

Økologisk sommeruld fra Camarose

Arwetta Classic fra Filcolana

Alpaca fra G-Uld

BFL steps fra Garngalleriet

CottonWool 3 fra Gepard

Ingen kommentarer:

Send en kommentar