søndag den 26. august 2018

Snowdrop - wrap til Winnies barnebarn

Den 14. august modtog jeg denne besked fra en tidligere kollega fra en arbejdsplads jeg forlod for 10 år siden:
Hej Susanne,

Jeg skal snart være farmor igen og det eneste moderen ønsker sig er en strikket body fra Snowdrop Slå om body. Jeg har købt opskriften. Men efter 5 forsøg har jeg nu giver op.

Jeg vil derfor spørge sig ad, om jeg kunne bestille en sådan hos dig ...
Hvordan kan man stå for det? Jeg kunne ikke og sagde ja og Winnie sendte opskriften. Jeg fandt noget garn og lavede en strikkeprøve og undrede mig for første gang. Det originale garn have en strikkefasthed i glat på 24 m * 34 rækker og ifølge opskriften skulle strikkefastheden i ret være: 22m - 34 m (ikke riller). Det kunne jeg ikke opnå men prøvede. Mit første forsøg måtte droppes da strikkefastheden helt røg, da jeg kom i gang.

Diagrammet på mønstret går mellem 9 og 17 masker, så det var lidt svært at styre samtidig med raglanudtagningerne. Det var kun 1. og 2. række som var beskrevet  og ingen tip til at styre. Jeg tror at dette problem samtidig med at Winnie ikke er vant til at strikke topdown gjorde, at hun måtte give op.

Jeg lavede et regneark, hvor hele pinden var beskrevet (ligesom Annette Danielsen gør ;-)).Det viste sig at være en stor hjælp, da jeg skulle starte forfra i noget andet garn.

Jeg skrev til Anne og bad om hjælp til hvad strikkefastheden var i retstrik, men fik ingen hjælp. Hun fastholdt, at da hun strikkede var strikkefastheden i højden 34 p. og det kan jo godt være, men jeg har aldrig oplevet, at strikkefastheden i højden er den samme i glat- og retstrik.

Der var et mål i opskriften så det støttede jeg mig til og strikkede en ekstra rapport, så den kom til at passe.

Generelt er det ærgerligt at betale for en opskrift, som man skal regne helt om!!

Nå nu er den lille body færdig og rigtig sød og Winnie er glad.

Opskriften er som sagt Snowdrop fra Elle & Rose og strikket i Pernilla fra Filcolana, hvor jeg har brugt omkring 80 gram til str. 1-3 mdr.

P.S.: Hvis nogen bøvler med opskriften og tror i kan brug mit regenark, som er udarbejdet til den mindste størrelse, så giv lyd så sender jeg den gerne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar