mandag den 30. juli 2018

Rosita

I år faldt jeg over en del opskrifter med sommerbluser/-toppe med et lille ærme og det er lige det jeg kan lide. Til gengæld må garnet ikke være for tykt, så synes jeg det bliver for varmt. F.eks. er Ankers sommerbluse strikket i garn med 20 m pr. 10 cm og det synes jeg bliver for tykt.

Men som sagt, udvalget var stort i år og til Garnstafetten valgte jeg Else Schjellerups Rosita, som er strikket i Dunlin. Jeg valgte str. L, hvor forbruget var angivet til 6 bundter, men jeg købte 7, da jeg ville strikke den lidt længere og lave ærmet lidt længere.

Jeg strikkede på p. 2½ og efter at have fået strikkefastheden helt på plads kørte det, jeg har haft meget at tænke på så jeg holdt styr på udtagninger og det enkle mønster med markører og små notater.

Jeg ville have korte ærmer, så jeg tog masker op efter anvisningen til lange ærmer. Jeg strikkede 5 mønsterrapporter og 5 omgange rib. Ærmet blev ca. 5,5 cm langt.

Jeg afsluttede selve blusen med 5 pinde rib i håb om, at det holde kanten inde.
Jeg havde ikke behøvet at købe ekstra garn, jeg tog først 6. bundt i brug, da jeg var i gang med det nederste af det 1. ærme, så jeg har kun brugt 10 gram af det 6. nøgle.

1 kommentar:

  1. Den er blevet så flot, Susanne - dejlig farve også.
    Jeg købte også garn til Rosita - i en støvet blå farve Dunlin, men det må vente lidt med at begynde på den, da andre ting presser sig på.
    Hilsen Ulla

    SvarSlet