fredag den 5. januar 2018

Strikkestatus 2017

Jeg plejer at lave en status over hvor meget jeg har strikket/hæklet i det forgangne år og det plejer jeg at måle med hvor mange meter og gram jeg har brugt :-)

I 2017 strikkede jeg af 10568 gram sådan ca. 10,5 kg og 43.496 meter / 43,5 km - lidt færre kg og lidt flere meter.

I de foregående år så det således ud:


Km
Kg
2016
42,9
11,7
2015
48,5
11
2014
46,5
13,7
2013
41
15

Der er ikke en entydig sammenhæng i mellem antal meter garn og antal kilo, jeg tror man bruger færre kilo når man strikker i tyndt garn og det gør jeg mere og mere. Jeg synens det giver pænere ting til mig selv og det er det i hvert fald også til baby- og børneting. Derudover kan forbruget pr. år svinge noget når store projekter bliver færdige i det nye år. F..eks blev min nye Tankestreg færdig den 1. januar og jegstartede på Hanne Falkenbergs Classic i 2016 og den bliver færdig i 2018 (den er nemlig blevet mit strikkeløfte).

Jeg er jo gået over til at vise nogle favoritprojekter fra året og som sædvanlig synes jeg det er svært. Jeg bruger mine ting rigtigt meget.

Annette Danielsens Lamper fra "Masker fra Marrakach" strikket i "Chispa" fra Garngalleriet købt hos Garnkisten.


Der er blevet strikket mange dejlige børneting i år. I marts 2017 fik min niece en dejlig datter. Vi har altid været tæt knyttet, så der blev strikket til niecebarnet. Her er der også flere favoritter også fordi niecen gerne vil have ting i rød/sort/hvid og andre stærke farver. Jeg tror favoritten er den kjole jeg kalder Pippi-kjolen.

Rent faktisk kom jeg til at strikke den 2 gange min gymnasieveninde ønskede den til sit barnebarn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar