lørdag den 30. april 2016

Tochigi

Må jeg præsentere Tochigi!
Det er model jeg har strikket for Garnkisten og igen har jeg prøvet noget garn for første gang: Rowan Purelife reviwe og jeg kan rigtig godt lide det. Det består af 36% silke, 36 % recyclede bomuld og 28 % recycled viscose. Det har et flot spil og er rigtig dejligt at strikke med.

Jeg har strikket efter en opskrift af Lisa Richardson, som jeg tror er i et Rowan magasin. Jeg var helt fra starten imponeret over det flotte mønster kombinationen mellem retstrik og retriller giver og på et tidspunkt gik det op for mig at det er skyggestrik. På billedet kan man godt ane, at retrillerne danner et mønster på tværs af blusen. Jeg er vild med det. Jeg har faktisk været fascineret af skyggestrik fra jeg opdagede det, men det er første gang jeg har strikket det.

Den er meget velegnet som sweater til f.eks. cowboybukser, men den vil altså også være meget velegnet når en sommerdag bliver lidt kølig.

Der bruges 4 forskellige farver og i de 3 af farverne har jeg et helt nøgle til overs af hver farve. Det er jo dejligt, at man ikke skal ud og anskaffe nyt garn og blusen bliver dyrere. Jeg har endda strikket en strikkeprøve.

Jeg bliver faktisk mere og mere glad for strikkeprøver - ud over at jeg bliver sikker på strikkefastheden, så kan jeg også lige få øvet et mønster og jeg for fornemmelsen for både garnet og pindene og så bliver det rigtige arbejde mere jævnt fra starten.

Jeg har i alt brugt 632 gram - 337 gram Rock, 80 gram pearl, 144 gram Pumice og 71 gram Jade.


5 kommentarer:

  1. Det er da lige sådan en rigtig hygge-og-gåtur-og-slaske-rundt-hjemme-og-i-byen-sweater ;-) Hvor er den lækker og jeg kan forestille mig, at den fiberblanding må give en trøje, der er skøn at have på :-) Rigtig god weekend :-)

    SvarSlet
  2. Det er nemlig en bonus at strikke for andre , jeg syntes også det er fedt at få prøvet forskellige garner,nogle kan man lide andre not so much,og så behøver man jo ikke købe dem selv,rigtig fin trøje i skønne farver :))

    SvarSlet
  3. Fin teknik, det skyggestrik. Og ja, det gode ved at strikke for andre, er at det giver teknik og mulighed for at strikke på trods af begrænset skabsplads.

    SvarSlet
  4. Spændende at prøve nyt garn. Lyder som en blanding med god stuktur og et fint "fald". Skyggestrikken står fint frem. Skøn trøje.
    Strikkeprøver er efter min mening stærkt undervurderede! Man får strikkefasthed, farver, struktur, mønstertest, vasketeststykke.... ud af lappen. Ren win win!

    SvarSlet
  5. Spændende at afprøve nye garner. Jeg har ikke set det før, men det ser spændende ud. Godt at Tine har dig som strikker, så hun kan få modellerne i butikken, det sælger nemlig!

    SvarSlet