onsdag den 16. juli 2014

En sort græshopper

I min ferie hoppede der også en sort græshopper af pindene - jeg er vild med den og den kommer jeg til at bo i. Jeg har jo allerede lavet en grøn med en dekorativ trekant på forstykket. Den er udeladt her.

Den er 67 cm lang, derfor folder den sig ligesom rundt om ginen, den sidder ellers fint.

Jeg har igen strikket i dobbelt coast købt hos Netgarn til Garnstafetten i Aarhus i juni 2014 - jeg har brugt 220 gram.

Da jeg strikkede den på ferien fik jeg ikke noteret pindestørrelse, men det var nok str. 4 eller 4,5.

Jeg kommer til at strikke flere af disse i forskellige farver, da den har gode muligheder og kan varieres. Den næste der skal prøves er om man kan dreje masken i forbindelse med omslaget så der ikke bliver en hulrække.


3 kommentarer:

  1. Jeg kan se, at opskriften er på fransk. Findes den også på dansk?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har oversat den, men har egentlig længe haft planer om at skrive til den oprindelige forfatter også hun kan offentliggøre eller hun giver mig lov. Men du ved - tiden den flyver, men det er faktisk stadig min plan.

      Slet
  2. Det er en fin, enkel og anvendelig model :-) Og supersød detalje med hulrækken :-)

    SvarSlet