søndag den 6. april 2014

Mere godt strikkeselskab

Så har jeg tilbragt endnu en dejlig lørdag i selskab med gode strikkere. Denne gang var det et arrangement med Ruth Sørensen: "Spontan strik" arrangeret af foreningen "Seriøs strik for sjov". Vi fik udleveret 2 kompendier og Ruth fortalte brændende om hvordan hun former og strikker om alle hendes erfaringer.

Jeg faldt pladask for denne vante, den var rigtig smart og har en fantastisk pasform. jeg bruger ikke mange vanter, men den skal jeg strikke. jeg købte opskriften, selvom Ruth, at det kunne jeg godt finde ud "selv". Opskriften er i et kompendium med flere forskellige vanter og kan købes på Ruths hjemmeside.

Der var mange smarte ting og det at man strikke på skrå giver en fantastisk pasform. Se også denne barnevest, som jeg også skal have strikket.

Ruth fortalte at hun også underviser udenfor landets grænser og da de foranger opskrifter, har hun en del opskrifter. Opskrifter som mange købte af, selvom Ruth blev ved med at sige at det kunne vi sagtens uden og hun kunne godt se ironien når hun nu lever af at sælge opskrifter.

Ruth fortalte som nævnt brændende om sit strik:

Til sidst får i en lille collage at nogle af Ruths modeller


8 kommentarer:

  1. Det kan vi sikkert godt selv, men det kræver altså også lidt overskud at beregne og måle op. Ofte trænger man bare til at smide sig ned foran fjernsynet med noget strik der følger en allerede tilrettelagt opskrift, og så er det jo rart, at de findes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Susanne, det er jeg helt enig i, det er dejligt at vide hvordan man gør, så en opskrift er nu også dejlig. Jeg syens også jeg lærer teknikken ved at strikke første projekt efter opskrift.

      Slet
  2. Ruth Sørensen har jeg også haft fornøjelsen af. Vanten du viser, var jeg også vild med og havde jeg haft flere penge med var opskriften også kommet med mig hjem. Den var lavet i en filtet version og den var ret lækker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også set den filtede version på nettet, den ser også spændende ud.

      Slet
  3. Tak for indlægget, jeg skulle også have været der, men skulle arbejde i Tind.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme - vi fik at vide at du ikke kunne komme, det var jo ærgerligt, men det hele skal jo hænge sammen.Vi ses nok til et andet arrangement :-)

      Slet
  4. Det lyder som en rigtig spændende lørdag. Ruth Sørensen har nogle flotte ting - det kan være jeg skal kigge efter hendes kompendium. Jeg strikkede en af hendes cardigans - en tofarvet i kauni (der så blev flerfarvet pgra garnets natur). Den var sjov at strikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de andre typer af modeller hun også laver er også flotte - hun har også nogle fantastiske sjaler! Muslingesjalet er jeg helt vild med!

      Slet