søndag den 3. marts 2013

Nye projekter og skuffelse

I går var det igen tid til at tage ud til Garn10 i Harlev, jeg fik strikket en del på min Josina og snakket med en masse gode kvinder.

Jeg skulle altså have garn med hjem - jeg har købt et par grønne støvler som skulle have en cardigan eller en kjole. Jeg fandt noget perfekt grønt Gotlandsk pelsuld og det bliver en cardigan , som nok bliver efter en opskrift fra mit Lana Grossa hæfte. Jeg købte også ind til en gul cardigan efter en opskrift fra Filcolana - bare fordi jeg skal have en cardigan i den farve. Endelig købte jeg et enkelt nøgle til nogle pulsvarmere til en helt bestemt kjole.
Sidst på dagen fik jeg kigget lidt i Anette Danielsens nye bog "Strik af stumper" - jeg er helt glad for at jeg ikke har fået købt den. Jeg er lidt skuffet over modellerne og synes nok navnet er lidt misvisende -  man skal købe 200 -250 gram garn for at bruge af sine rester.

Jeg havde regnet med at det var mindre projekter...

Nå jeg må vist hellere hen og strikke - i morges slog jeg nemlig  op til et par angry birds vanter til en gave

6 kommentarer:

  1. Ja, det er meget forskelligt hvad vi forstår ved rester, eller stumper.
    Det er lækre ting du har købt ind til.

    SvarSlet
  2. Det er noget lækkert garn du har fået investeret i.
    Og de angre bords vanter kender jeg en for hvem det ville være Linnet mindre end et hit.
    Jeg fik en svensk strikkebog sidste år i julegave. Sticka

    SvarSlet
  3. Fine ting du har fået købt. Jeg må også have en gul cardigan på et tidspunkt.
    Jeg er enig med dig i AD's hæfte. Det er ikke restestrik med alt det man skal købe. Modellerne er også så som så. Der er en enkelt jeg har lyst til at strikke, resten får jeg aldrig strikket. Jeg synes heller ikke om hendes hæfte med de store størrelser. Der var ikke en eneste model jeg havde lyst til at strikke.

    SvarSlet
  4. Heller ikke denne gang nåede jeg med til cafeen, der kom noget i vejen. Det er der kommet et par gange i træk nu. Øv. Måske skulle bogen bare have heddet noget andet. Den kunne jo hedde strik med lager garn, hvilket jo også er en slags rest. Der er et par modeller jeg gerne vil lave. Så her kommer den nok ned i kurven. Men først skal jeg vist lige have lidt færdigt først.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  5. Så mye flott garn du har fått kjøpt deg. Jeg har en liten påskelek gående. Ble med da vel.
    Kh Kristin

    SvarSlet
  6. Dejlige indkøb. :) Hav en dejlig mandag.

    SvarSlet