søndag den 17. marts 2013

Mere strikketingeling...

Onsdag var jeg til Strikkeklub hos Garn10 og torsdag var det strikkecafe hos Fandango - i løbet af onsdagen fik jeg en sms fra min søn. Han ville gerne snakke uddannelsesvalg... Jeg skrev jeg skulle afsted kl. 1800, hans svar var: "Hvornår er du så hjemme fra strikketingeling?"

Nyt ord - ik'?

Endelig! I torsdags var jeg en af vinderne i Fandangos lille lotteri :-)

Lørdag ventede der mere strikketingeling - Seriøst strik for sjov havde hyret Christel Seyfarth til at holde et foredrag i Vejen og jeg havde meldt Lone og jeg til.  Vi var ca. 40 strikkende kvinder som lyttede til Christels firedrag og nød de flotte farver og modeller. Så vidt jeg kunne følge med var det sjaler og boleroer der tiltral mest interesse til strikning. Jeg overvejer "bolero vandmelon" og den jeg prøver på billedet (jeg kan ikke lige huske hvad den hedder). I pausen blev der serveret kaffe/te og kage "- those ladies could cut a mean piece of cake.."



Chokoladekagen er nydt med creme fraiche, men I får nogle billeder  af strik og Lone som er kreativ.

Næste uges strikketingeling er lidt anderledes - mandag skal jeg mødes i strikkeklub med mødregruppen og lørdag har en af Osmondspigerne arrangeret kreadag, som for mit vedkommende mest vil handle om strik.

5 kommentarer:

  1. Du kommer da vidt omkring fra strikketingeling til Osmondpiger. Det var ikke lige en sætning jeg nogen sinde havde troet jeg skulle skrive.
    Foredraget med Christel må have været en oplevelse.
    Jeg er også mest vild med hendes sjaler, men drømmer om at strikke den tyrkiske frakke en dag.

    SvarSlet
  2. Jeg gnaver stadig i bordkanten over at CS lige skulle komme til min by på min fødselsdag - hvor jeg havde andre aftaler............

    SvarSlet
  3. Ikke dårligt med den gevinst !
    og jeg er helt enig med dig - den Seyfarth model er bare skøn.
    Den kunne jeg også falde for.
    fint med alt det strikketingeling.

    SvarSlet
  4. uh jeg ville gerne med både til strikketingeling og kreadag med Osmondpigerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det havde nu også været hyggeligt at have dig med til kreadag (nærmer sig strikketingeling), men måske får du lejligheden en gang :-)

      Slet