fredag den 29. marts 2013

Nu skal det være slut med grønne fingre

- ikke fordi det er for koldt, men fordi jeg endelig er færdig med den grønne jakke i Gotlandsk pelsuld.
På grund af den grønne afsmitning ville jeg gerne have den færdig hurtigst muligt, men der var forhindringer, som du kan læse om i mit forrige indlæg. Udover at jeg måtte strikke et forstykke og en stor del af ryggen om viste det sig at ærmerne var for smalle. Jeg kunne godt at de var smalle, men jeg har lavet modellen får og kunne huske de var smalle.

Men de var for smalle så jeg trævlede 2 ærmer op undtaget de første 10 cm og tog ud på hver 6 p (istedet for 6 og 8. pind) og 16 gange (i stedet for 12 gange). Samtidig var ærmerundingen forkort til ærmegabet, så jeg måtte have fat i min hjælpebog og jeg måtte regne ud. Beregningerne gik rigtigt godt og ærmerne passer fint.

Da jeg så sad og kiggede på opskriften kunne jeg se endnu en fejl i indtagningerne til halsudskæringen. Suk!! Det orkede jeg ikke!!

Da jeg var til træning kom jeg til at tænke på at jeg ville tjekke den første og tænk, da havde jeg lavet samme fejl og jeg besluttede at løse det som første gang. Ellers havde jeg prøvet at sy med strikkemaskinen og så sy bagefter.

I går kom jakken i vaskemaskinen på det kolde uldprogram, med eddike i skullevandet og i dag kom der knapper i. Jeg er faktisk godt tilfreds med jakken.

Opskrift: Lana Grossa's Merino 2 - model 9 Cool wool big Jacke
Garn: 474 gram Gotlandsk pelsuld fra Filcolana.

Mine negle har stadig et grønt skær og hvis det er væk i morgen, når vi skal til kobberbryllup må jeg følge Mona Elisabeths råd - neglelak.

8 kommentarer:

  1. Hvor er den fin :-) og den grønne farve er super flot.

    SvarSlet
  2. Wauw hvor er den blevet flot.

    SvarSlet
  3. Den er blevet smadder flot. Sikke et stort arbejde du har haft med den. Er det en drops opskrift, der har været så mange fejl i?

    SvarSlet
  4. Hold op den er flot, håber du fik styr på det grønne med eddiken, næsten ikke til at holde ud ellers med det store arbejde der er lagt i den

    SvarSlet
  5. Det er blevet en fantastisk smuk sweater. Jeg er vild med den.
    Spændende om du kommer til at matche med neglelakken :o)

    SvarSlet
  6. Nøj hvor er den bare flot. Lækre snoninger og farve! God påske!

    SvarSlet
  7. Den er virkelig smuk. Perfekt garnvalg - og mon ikke der kommer styr på farveafsmitningen.

    Mvh Bente D

    SvarSlet