fredag den 22. marts 2013

Jeg har fået grønne fingre...

Og det er altså ikke fordi jeg får tingene til at gro i haven. Nej, forklaringen er det grønne pelsuld jeg købte fornylig.

Det smitter af så jeg ikke bare kan vaske det af og selvom jeg har skrubbet hænderne, renset med rensemælk, sovet og vasket hår i brusebadet er der stadig spor - især på neglene.

Jeg har jo købt garnet så det skulle passe til mine grønne støvler, så jeg besluttede at strikke så meget som muligt på det så det kan blive færdig.

Og hvad sker der? på det 2. forstykke og de første 30 cm af ryggen opdager jeg, at jeg har snoet på hver 6 pind og ikke på hver 8. som er det rigtige. Faktisk er det pænest med snoninger på hver 8. pind så der må pilles op og strikkes endnu mere med det garn det afsmittende garn.

Jeg har jo lavet vaskeprøve, så det tåler maskinvask og jeg vil vaske den færdige trøje med eddike i skyllevandet :-)

Så håber jeg ikke den smitter af mere - hvis den gør har Helle lovet at vi kontakter firmaet.




2 kommentarer:

  1. Der er kun en ting at gøre : grøn neglelak !
    hvor er den trøje flot ! både i mønsteret og i farven.
    Virkelig flot !
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Den bliver virkelig flot i den farve, så skidt med at det smitter lidt af, det skal dit eddikevand nok få bugt med.

    SvarSlet